NK 2025: meetellende rally’s
In de algemene ledenvergadering, gehouden op 11 december 2024, is het door het bestuur voorgestelde reglement voor het NK 2025
Lees meerDe weersvoorspelling was goed en dus keken we uit naar een zonnige dag, lekker rijden in een mooie en rustig omgeving. Op de schitterende start- en finishlocatie het Landmark Wijnfort in Lent gaf uitzetter Peter Spruijt, na de opening door de DHRC-voorzitter, een korte toelichting over de te rijden routeopdrachten en enkele tips waar je op moest letten en toen kon de rit beginnen.
Traject 1: Pijlen kortste route.
Je moest direct alert zijn want 30 meter na de start pikte je via een driehoekje al meteen de eerste letter op. Vervolgens richting Beuningen. Daar gingen we meteen al de fout in want een stukje hoofdweg was op de kaart weggehaald en dat had ik niet gezien. Daardoor letter H (op de juiste route) gemist.
Na pijl 4 over naar de volgende kaart, echter daar stond pijl 4 nogmaals op, maar dan genummerd als pijl 5 (helaas, ook gemist). Dus je moest deze nog een keer rijden en dan door naar pijl 6. Bij pijl 8 het haakje meenemen via stukje onverhard. Bij Molenhoek goed opletten, niet over de doorgetrokken bermlijn, maar even omrijden, dat leverde de I op. Op weg naar pijl 10 niet via de “fietsbrug” bij de Tuut maar omrijden via Den Hoef.
Daar achter de kerk bij het kanon, via het driehoekje de V ophalen en door naar pijl 12, 13 en TC2 / Nederasselt. Onderweg nog een omgevallen bordje (W) zien liggen en weer opgehangen zodat de volgers het ook konden noteren. Voor aankomst TC2 gezocht naar stempel, niet gevonden, dus de B gemist maar gelukkig wel op tijd binnen.
Traject 2: Grensbenadering
Vanuit TC 2 door met grensbenadering (en voor de Sportklasse ook een korte regularity).
De grensbenadering leek niet al te moeilijk, maar de werkelijkheid was anders: het begon vrijwel direct met een stuk onverhard door de bush bush, gelukkig gevolgd door een verharde weg. Daarna een gaatje in de grens niet gezien en dus twee controles gemist. Driehoekje bij Blankenberg wel meegenomen (E) en ook de G gevonden naast de brug over het Maas/Waal kanaal. Toen 2.200 meter over de onverharde Postweg, best wel een uitdaging gezien de diepe kuilen en grote gaten en door naar Wyler waar we nog een extra stukje oppervlak oppikten en de letter N noteerden. Helaas bleek deze letter in Duitsland te staan! Omdat je de landsgrens niet over mocht was dit een foutletter.
Toen verder via Beek en de Ooijpolder en het laatste stukje (neutraal) weer terug naar het Wijnfort. We noteerden daar 10 minuten tijdstraf.
Na afloop kregen de deelnemers het uitlegboek en op het grote scherm een duidelijke toelichting (voor zowel de Sport- als de Tourklasse) hoe er gereden had moeten worden.
Bij de controle van de rittenkaarten (alle deelnemers) leek het er op dat er een aantal controlebordjes gedurende de dag weggehaald of weggewaaid (?) was en heeft de organisatie enkele controles geneutraliseerd.
We hebben genoten van de leuke rit, in een mooie omgeving en zijn weer aardig wat “leermomentjes” tegengekomen.
Dank aan Peter Spruijt, alle assisterende vrijwilligers en de DHRC.
Frank Louwers
In de algemene ledenvergadering, gehouden op 11 december 2024, is het door het bestuur voorgestelde reglement voor het NK 2025
Lees meer
Nog geen reacties!
Er zijn op dit moment nog geen reacties op dit bericht. Bent u de eerste?