7 Uren van Emmeloord 2015

Noteert u zaterdag 20 juni 2015 alvast in uw agenda? Dan wordt de 17e 7 Uren van Emmeloord gereden!

De uitzetters (Carl Verboom en Peter Staal) zijn al druk in de weer met het zoeken naar mooie weggetjes en bijzondere routes. Het belooft een mooie en vooral leuke rit te worden voor iedereen die de beschikking heeft over een auto die is gebouwd tot en met 1979. De rit wordt opgebouwd op stafkaarten met diverse kaartleessystemen. Als ervaren equipe schrijft u zich in voor de sportklasse. Voor de gezelligheidsrijders of de minder ervaren rijders is er de toerklasse.

De start, rust en finish van de 17e editie is bij Auberge t Asje Haersolteweg, 7722 SE te Dalfsen Tel.: 0529 43 11 81. Ziehttp://www.auberge-asje.nl
De eerste deelnemer start om 09.01 uur. De finish is om circa 17.00 uur met rond 18.30 uur het dinerbuffet en aansluitend de prijsuitreiking.


Uitslag

Sport
1.Joep Wanders Hermine VlasVolvo0 pt.
2.Anneke van Lierop Dick van Lierop Alfa GT 1600 Junior10 pt.
3.Jacqueline Zuiderwijk - Jrgen DondersMG B30 pt.
Toer
1.John Hoogendoorn Laurens HoogendoornTriumph TR6 90 pt.
2.Andre Geurts Hans AartsFord Mustang90 pt.
3.Gerrit Teerink Steven de BruijnPorsche 91191 pt.

Verslag: Verslag van Jan en Wil Legerstee

Na een overnachting in Zwolle zaterdagochtend vol goede moed naar Auberge t Asje gereden voor de 7 uren van Emmeloord die voor de eerste keer vanuit Dalfsen zal starten.

Met startnummer 7 aan het eerste traject, uitgezet door Carl Verboom begonnen, pijlen kortste route, punten een na kortste route waarin naar een pijl zo min mogelijk witte of grijze wegen bereden mochten worden en op weg naar een punt helemaal geen witte of grijze wegen. Altijd lastig vooral als er kleine stukjes wit/grijs in een gele weg zijn verwerkt. Het traject was goed te doen. Twee foutjes gemaakt, een scherprijder en een afstand verkeerd gemeten. Het tweede traject grensbenadering was goed te doen. Het derde traject van de ochtend bestond uit een ingetekende lijn met barricades. Hier geen noemenswaardige moeilijkheden ondervonden maar je vraagt je echter wel af tijdens het traject of je iets over het hoofd gezien hebt, dit bleek gelukkig niet het geval te zijn. Tijdens de zeer goede uitgebreide lunch vertelde Peter Staal dat het middagtraject niet zo moeilijk is. Echter Peter kennende bereidden we ons voor op wegverleggingen, bermlijnen en ingetekende viaducten. Het eerste middagtraject was hetzelfde systeem als in de ochtend, pijlen en punten. De moeilijkheid hier was het juist meten van diverse afstanden om de kortste dan wel de een na kortste route te bepalen mede doordat er nogal wat mogelijkheden waren. Het tweede middagtraject, ingetekende lijn met barricades, bleek wat lastiger. In het bijgevoegde routefragment blijkt dat het passeren van barricade 2 een nagelbijtertje was voor ons. De bedoeling volgens de uitleg van Peter was door de e van Middelveen te rijden, daarna twee keer door Wemmenhoven en via het grijze weggetje onder het blokje met de H achter barricade 2 de IL weer op te nemen. Echter in het grijze weggetje door de e van Middelveen staat een naar beneden wijzende pijl. Nu eerst de geconstrueerde route opnemen via de keerlus bij blokje G. om zoveel mogelijk van de geconstrueerde route op te nemen. Dan via het grijze weggetje achter barricade 2 zien te komen. Einde rechts en meteen weer links. Daar wederom een naar beneden wijzende pijl. De route is daar niet meer op te nemen maar nog wel op de oranje weg bij blokje H. Nu de IL meerijden en door de tekst Drogt rijden. Dit laatste was een wel erg geniepig verscholen weggetje.

Het laatste traject Grensbenadering zonder veel problemen gereden hoewel er ook wel een paar geniepige Peter Staal-constructies in zaten. We hebben bewondering dat er twee sportklasse-equipes het hele traject foutloos afgelegd hebben: Joep Wanders en Hermine Vlas met 0 strafpunten gevolgd door Anneke en Dick van Lierop, met alleen 10 tijdstrafpunten. Proficiat.

Het diner en ambiance in t Asje waren goed geslaagd en hulde voor de beide uitzetters en organisatie onder leiding van Jaap Jongman. De rit is zeker voor herhaling vatbaar en ijs en weder dienende zijn we er in 2016 weer bij
emmeloord3_001