Via Flaminia Classic
- Er kan worden ingeschreven met autos met een bouwjaar tot 1974;
- Het inschrijfgeld bedraagt tot 30 oktober 2.590, per equipe. Voor equipes waanrvan de gezamenlijke leeftijd in 2016 minder dan 100 jaar bedraagt is er een korting. Informeer bij de organisator naar de details
- In het inschrijfgeld zijn inbegrepen zeven overnachtingen, zes diners en drie of vier lunches;
- Er is een Sportklasse voor de meer ervaren equipes en een Tourklasse voor de minder ervaren equipes;
- Er rijdt een serviceteam mee dat u weer op weg helpt wanneer u onverhoopt met pech komt te staan;
- U reist per autoslaaptrein van Dsseldorf naar Verona en vice versa. De kosten hiervoor zijn niet in het inschrijfgeld inbegrepen;
- Voor de winnaar is er een Radillon chronograph.
Programma:
Na het lossen van de autoslaaptrein rijden wij door naar de Righini collectie. Mario Righini heeft over een periode van bijna 80 jaar autos verzameld als ware het postzegels. Hij heeft de meest bijzondere in zijn Castello opgeslagen. We zijn erg vereerd dat we bij hem te gast mogen zijn. Het is een eer die maar weinigen gegund is.
Van daaruit rijden we naar het zuidenom twee dagen in Toscane in een opgeknapte boerderij te verblijven. De heuvels zijn vriendelijk, het landschap is lieflijk en het eten en drinken zijn uitmuntend.
Vanuit Toscane rijden we Umbri in. Het langdschap wordt wat droger, de dorpen liggen op heuvels. We verblijven in twee liefelijke hotels in het Romeinse stadje Bevagna.
Op de de vijfde dag rijden wij in een landschap dat aan Tibet doet denken naar de Corno grande (2912 m). Alleen een overtreffende trap is van toepassing om het landschap te beschrijven.
Op de weg terug naar Verona nemen wij nog een hoogvlakte. Elke maand brengt zijn eigen schitterende vegetatie en kleuren met zich mee.
We hebben het laatste diner in het Castello di Montegridolfo in de Marche.