6e Limburgia Trophaeum 2012
Uitslag
Tour | |||
1. | Junior 1e: Peter MONSHAUSEN en Bernd WÜSTEN | Porsche 356 | 0 pt. |
2. | Junior 2e: Marc GELDERBLOM en Reinier VAN BEST | ..A;fa Romeo Giulia | 0 pt. |
3. | Junior 3e: Hartmud KRÄMER en Lothar KASPER | BMW 1602 | 0 pt. |
Sport | |||
1. | Marathon 1e: Oliver ILLIG en Jürgen ILLIG VW porsche 914 | Marathon 2e: Wolfgang HEINZ en Guido HORSCH Mercedes Benz 280 SLC | 0 pt. |
2. | Marathon 3e: Marcus GASPER en Stefan REDEL Porsche 911 | Masters 1e: Paul ZWEERS en Rogier SIMON Alfa Romeo GTV 2000 | 0 pt. |
3. | Masters 2e: Peter LEENDERS en Rosita OFFINGA Mini Clubman | Masters 3e: Martina KORFF en Magnus KORFF Volvo 66 GL | 0 pt. |
Programma: 6e Limburgia Tropheum 2012
Een echte uitdaging richting einde seizoen. Op 27/28 oktober gaat de 6e Limburgia Tropheum van start. na de succesvolle en positief beoordeelde “Limburgia’s”van de afgelopen jaren, bieden wij ook dit jaar weer een uitdagend en spannend evenement.
Sind medio maart is het mogelijk (tot 1 augustus) tegen het gereduceerde tarief in te schrijven, terwijl de definitieve inschrijving sluit op 1 oktober.
Nieuw is het feit van 3 klassen;
Limburgia Marathon,
Limburgia Master en
Limburgia Junior
Het evenement telt mee voor het KNAF Open Nederlands Historisch Rallykampioenschap, het DHRC clubkampioenschap en de Int. B-D-NL Cup 2012.
Start op 27 oktober bij het Best Western hotel in Slenaken in Nederlands zuid Limburg.
Overnachting in het super Melia Hotel**** bij het Centre Europeen op het plateau de Kirchberg van Luxemburg stad.
Finish Hotel Verviers van der Valk in Verviers.
Het evenement voert door 4 landen; Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg.
Inschrijven is mogelijk middels het inschrijfformulier op www.limburgia-troph.org
Verslag: Limburgia Propheum 2012
Op naar het zuiden om allereerst een ijktraject van 35 punten te rijden. Kleine smalle wegen en het werd donker en de regen kwam met bakken naar beneden. Toch volhouden, er even weer inkomen. De volgende dag was de auto helemaal bevroren. Gelukkig had ik de ruitenwisservloeistof van antivries voorzien. Maar Rene zou er voor zorgen dat de auto de komende dagen warm bleef. Negen regelmatigheidsetappes, allen 50km/uur gemiddeld, waarvan je er een mocht schrappen. Het was heel goed opletten, het kaartmateriaal varieerde van 1:50.000 naar 1:100.000. We weten dat de Belgische kaarten niet altijd even goed zijn en het tempo lag hoog.
Na de ABC was het echt even wennen, een rijrally. Mijn navigator genoot, geen al te ingewikkelde constructies maar in hoog tempo de chauffeur aansturen om de juiste zijweg en hoekjes aan te geven. De ronde gele bordjes van Rene waren slecht zichtbaar tegen de gele gloed van de laagstaande zon.
Op zondag veranderde het karakter van de rit. Nu trajecten met pijlen kortste route en punten een na kortste route. Niet heel ingewikkeld maar het tempo bleef hoog en dat in Luxemburg. De wegen waren leeg en lagen in een schitterend landschap en volop zon. Dries Jetten zei zaterdagavond aan het diner, dit is autosport uitgezet in het land en niet op de bank achter de computer. Zo waren de Tulpenrallies in de jaren ’90 ook.
Jammer was het dat we na een regelmatigheidsproef opgevangen werden door een duitse marshall ploeg van een bevriende club We moesten, onder het wakende oog van Rudolf Dittmann, meer dan een kwartier wachten voordat onze tijdkaart ingevuld werd. Rene deed dit af, als pech gehad. Ik vond dit niet helemaal gelijk aan een overstekende boer met koeien. Want deze tijdvertraging, veroorzaakt door de organisatie, werkte als een boemerang door in de volgende regelmatigheidsproeven.
Dan werd de definitieve uitslag ernstig vertraagd door protesten, anderhalf uur nadat de uitslag was gepubliceerd, was de eetzaal al half leeg. Men vertrok zonder uitleg want die werd pas na het definitief worden van de uitslag uitgegeven, maar velen hebben daar niet op gewacht. Men moest nog van Verviers terug naar huis rijden. Bij elkaar toch een fantastische rally.