20e SLS Classic 2012
Uitslag
Tour | |||
1. | Leo van Beukering - Hans Olav de Wolf | Alfa Romeo Giulia 1600 | 0 pt. |
2. | Henk Rothengatter - Paul Rothengatter | BMW 2002 Bauer Targa | 0 pt. |
3. | Ben Vermeer - Peter Spruijt | Mercedes 350 SL | 0 pt. |
Sport | |||
1. | Eddy D'Hoe - Bjorn Vanoverschelde | MG B GT V8 | 0 pt. |
2. | Giel van der Palen - Arjan van der Palen | Porsche 911 | 0 pt. |
3. | Theo van Erkel - Bas de Rijk | Porsche 911 | 0 pt. |
Programma: Inschrijving SLS Classic van start
Bericht van secretariaat SLS Classic, 1 december 2011
Wij hebben er zin in: Alle voorbereidingen voor de editie van de SLS Classic 2012, de twintigste en dus jubileum-editie, leiden nu tot publicatie van het programma.
In de komende maanden zullen wij u via onze nieuwsbrieven blijven informeren.
De inschrijving is hierbij geopend en de startvlag is gevallen voor hen die jagen op de eindejaarsbonus: tot 1 januari € 125,- korting op het inschrijfgeld.
post scriptum: Het zal u opvallen op het affiche – maar meer nog in het verdere programma – dat BMW Den Haag zich als hoofdsponsor opwerpt. Waarvan akte.
Als u vragen heeft, neem dan contact op met het secretariaat van de SLS Classic via info@slsclassic.nl.
SLS Classic – Overgoo 13 – 2266 JZ LEIDSCHENDAM
Verslag: SLS Classic 2012 Mission accomplie
Want er waren vooraf door het bestuur wel doelen gesteld: mooiere routes door nieuwe gebieden, strakkere tijdschema’s die wèl haalbaar moeten zijn
en een spannende competitie.
Iedere dag een winnaar van die etappe, een beter hotel in Luxemburg-stad, méér ruimte voor cameraderie en een groter startveld van toch wel zo’n 100 équipes.
En daar kan de organisatie een punt aan zuigen.
Het werden er uiteindelijk 101, over het Novotel in Luxemburg moet je maar dúrven te klagen, de doorsteek ná Zeeland via de oostelijke flank langs Antwerpen naar Mechelen en Brussel werd unaniem hogelijk gewaardeerd, spannend was het zeker in het klassement en alle tijdschema’s werden ook echt gehaald, maar niet zonder moeite. Het bestuur heeft zich dit jaar dan ook heel intensief met de routemasters bemoeid, met de logistiek in de rally en de locatie keuzes. En ook hier weer, niet zonder succes: de hele rally liep als een zwitsers uurwerk. De gehele technische bemanning, dus de rallycoördinator, route-uitzetters, marshals en judges of fact, waren vanaf ‘s-morgens zes uur tot ‘s-nachts één uur in de weer (en wind) om alles op tijd op z’n plaats te hebben en weer op te ruimen.
Op donderdag 30 augustus om 10.01 uur startte in een schitterend licht op de Boulevard de zo hoog ingezette bijzondere editie van deze oudste regelmatigheidsrally van Nederland. De hele route door Zeeland en Brabant zou de zon volop schijnen tot in België de hel losbarste: hier werden de deelnemers, waarvan velen helemaal open reden, zwaar op de proef gesteld met drie kwartier heftige slagregens. Maar bij de aankomst in het hotel te Brussel was iedereen weer droog. Op de tweede dag was het de hele dag miezerig, naar, druilerig en somber motregen weer. Desalnietemin bleven de vertragingen uit: iedere deelnemer was geconcentreerd op de kaart en ‘eager-to-win’ bezig met het klassement. En zij die volhielden werden beloond: de derde dag maakte alles goed en aankomen in Scheveningen op een zonovergoten Boulevard maakte dat over het geheel genomen deze rally in letterlijke zin is ervaren als een ‘zonnige’ rally.
De rallykaravaan met 258 deelnemers kon met recht terugkijken op een prachtig evenement met meer gezelligheid. En dat is aan al die deelnemers zelf te danken geweest.
Zo’n breed pallet aan climatologie máákte de rally tot een heroïsche zegentocht. Overleven, concentreren en doorzetten: dat is de juiste mentaliteit van de echte rallyrijder.
Foto Dick Groen