14e Horneland Rally 2011


Uitslag

Tour
1.Henk Ruyten - Rob J. Verbrugge0 pt.
2.Richard Verhoeven - Fridjof Piceni0 pt.
3.Arnold Parren - Lambert Parren0 pt.
Sport
1.Joost Chermin - Marleen van Gent0 pt.
2.Giel van der Palen - Arjan van der Palen0 pt.
3.Renger Guliker - Pim 't Hart0 pt.

Verslag: Uitslag Internationale Historische Horneland Rally 2011

Hornelandrally 4-5 februari 2011. (Persbericht 14 februari 2011)

 

Uitslag Internationale Historische Horneland Rally 2011

Na twee dagen van avontuur, spanning en competitie is de equipe Joost Chermin / Marleen van Gent de overall winnaar geworden van de 14e Internationale Historische Horneland Rally. De zege, een fel bevochten strijd om de eerste plaats welke grotendeels ’s avonds en strijdend in de Belgische Ardennen en Zuid -Limburg plaatsvond, werd in hun voordeel beslist.
De overwinning in de Tourklasse ging naar de equipe Henk Ruyten / Rob Verbrugge.

Uitslag Sportklasse:
1. Joost Chermin / Marleen van Gent
2. Giel van der Palen / Arjan van der Palen
3. Renger Guliker / Pim Hart

Uitslag Tourklasse:

1. Henk Ruyten /Rob Verbrugge
2. Richard Verhoeven / Fridjof Piceni
3. Arnold Parren / Lambert Parren

De uitslagen en behorende info zijn natuurlijk ook terug te vinden op www.hornelandrally.nl.

PR Horneland Rally
Juriaan Vinkes
(+)31 (0)651265538 pr@hornelandrally.nl
www.hornelandrally.nl

Uitslagen volledig:
Horneland Tourklasse (pdf)
Horneland Sportklasse (pdf)

Horneland ook als tweedaagse succesvol

(DHRC redactie, geplaatst in AutoMotorKlassiek maart 2011)

Het nieuwe concept van de Hornelandrally 2011 betekende een proloog op de vrijdagavond gevolgd door een lange zaterdag. Dat bleek op 4 en 5 februari een prima alternatief voor het 24-uursevenement zoals we de Internationale Historische Hornelandrally tot nu toe kenden.

Deelnemers waren over het algemeen heel positief en vonden de tweedaagse opzet een goede voortzetting van de IHHR- traditie. De kaarten plaatsten de deelnemers wel voor nieuwe uitdagingen als gevolg van het opblazen van schalen en de niet al te grote nauwkeurigheid. Maar dat was nu eenmaal onderdeel van het systeem. Punten vrije route beviel als altijd. Het leuke van de start ’s avonds in Weert was dat je door een haag van toeschouwers rijdt, maar dit jaar waren de drukte en de sfeer volgens veel deelnemers toch iets minder.

Het tijdschema was als gewoonlijk strak. Dat vraagt van rijders altijd veel zelfbeheersing om de verloren tijd niet te compenseren door te hard te rijden. De testjes zijn uitstekend bevallen, hoewel de wegen van en naar de testlocaties hier en daar verwarring veroorzaakten.

Sommige deelnemers hadden liever meer rust en meer mogelijkheid voor contact met andere deelnemers gewild. Verder werden de equipes veel over N-wegen en (in Luik) door de drukke bebouwde kom geleid.

Maar de 14e IHHR was over het algemeen een groot succes en dat moet de organisatoren deugd doen na de gewaagde omzetting van een 24-uurs naar tweedaags evenement.

Horneland 2011 356 Bogie

Equipe Van Tiggelen / Lindenbergh bij de start in Weert, ?Porsche 356.

Foto Wim Bogie

Horneland 2011 MG Bogie

Equipe Piet en Henk Smits bij de start in Weert, MG MGB.

Foto Wim Bogie

Horneland 2011 911 Bogie

Equipe Verhoeven / Piceni bij de start in Weert, Porsche 911.

Foto Wim Bogie

Meer foto’s van Wim Bogie