2e Classic 500 Challenge 2011
Uitslag
Sport | |||
1. | Karel Westerman - Arthur Denzler | Porsche 356B (1963) | 0 pt. |
2. | Albert Boekel - Joep Wanders | Alfa Romeo Giulia 1600 Super (1966) | 0 pt. |
3. | Rutger Reinders - Peter Rovers | Mercedes Benz 250SL | 0 pt. |
Tour | |||
1. | Ard Westerik - Martijn de Vries | Triumph TR6 (1969) | 0 pt. |
2. | Esther Smith-Visser - Caroline de Greeff | Saab 96V4 (1972) | 0 pt. |
3. | René Bender - Thijs Bender | Alfa Romeo GT 1300 Junior (1969) | 0 pt. |
Verslag: Classic 500 Challenge, 16 - 17 september 2011.
Robert Fluttert en Dick Hillen (Peugeot 403, 1957) in de tweede test van de Classic 500 Challenge |
|
Tweede Classic 500 staat alsof het de twintigste was |
|
De top-vijf van de Sportklasse: De top-vijf van de Tourklasse: |
Verslag van Rob Buijs: Classic 500 Challenge 2011 Met hoge verwachtingen reed ik op vrijdag 16 september richting Duiven naar de start van de 2e Classic 500 Challenge. Deze hoge verwachtingen waren gebaseerd op de ervaringen van de 1e editie in 2010. Het devies was destijds lekker doorrijden en geen geneuzel bij het kaartlezen. Nou, Martin, Frans en hun grote team vrijwilligers hebben de hoge verwachtingen meer dan waargemaakt. Wat een geweldige rally hebben zij ons weer voorgeschoteld! Ondanks dat de lat al zeer hoog lag hebben zij de overtreffende trap van rallyorganisatie bereikt. Het was direct in het begin even schrikken toen mijn gelegenheidsnavigator Jacques Limpens het eerste punt bij de Betuwelijn niet direct kon vinden. Zou het dan toch weer ingewikkeld kaartlezen worden? Het bleek gelukkig een uitzondering want daarna was het heerlijk doorrijden zonder om elk driehoekje, wegwijzer en lantarenpaal heen te hoeven zoeken naar een controle. Als de kaartleesopdrachten niet al te ingewikkeld zijn kan het voor de organisatie lastig zijn om een klassement op te maken. Maar door de vele regelmatigheidsproeven, waar op de minuut nauwkeurig gereden moest worden, was een klassement opmaken geen enkel probleem. Ook de klassementsproeven in Rijssen en Spijk waren fantastisch om te rijden. Al was de bogeytijd in Rijssen wat aan de ruime kant. Stom natuurlijk dat je als rijder toch te hard over het gladde parcours gaat! Naast de route was ook de verzorging weer van hoog niveau. Het begon al met de hartelijke ontvangst aan de grootste starttafel die ik ooit bij rally’s ben tegen gekomen. Maar ook de catering en overnachting waren weer voortreffelijk. Met als hoogtepunt wederom de lunch in de Orangerie van Huize Ruurlo. Door ons lage startnummer kwamen we hier al vroeg aan en was het ontbijt nog niet helemaal verteerd. Toch hebben we genoten van alle lekkernijen met een prachtig uitzicht op alle auto’s op het gazon voor de Orangerie. Naast al dit moois op de rallydagen zelf is ook de communicatie van de organisatie voorafgaand aan het evenement zeer vermeldenswaardig. Een gelikte website die continue up-to-date wordt gehouden en de nieuwsbrieven die met grote regelmaat verschijnen maakt de voorpret alleen maar groter. Grappig was dat ’s middags op de tweede dag na de proef in Spijk de finishlocatie al snel zichtbaar was, maar dat er nog 2 listige trajecten in de polder ten noorden van Duiven gereden dienden te worden. Ook daar waren nog de nodige strafpunten te vergeven, bleek aan de finish. Voldaan reden we onder de finishboog door ,hartelijk toegejuicht door een groepje jongelui. Even had ik het vermoeden dat de organisatoren zo ver waren gegaan dat ze deze ingehuurd hadden voor nog wat extra sfeer bij de finish? Ook na de finish bleek wederom de perfecte organisatie. Al snel na binnenkomst van de laatste deelnemers was de voorlopige uitslag beschikbaar! En op zondag stond de zeer gedetailleerde uitslag al op de website! Martin en Frans hebben een heel hoog niveau van rallyorganisatie bereikt dat voor veel andere organisatoren als benchmark kan dienen. Ik kan niet wachten op de opening van de inschrijving voor de 3e editie van de Classic 500 Challenge!! Rob Buijs
Winnaars Sportklasse: Karel Westerman en Arthur Denzler, Porsche 356B (1963), foto Niko Bloemendal
Schrijver van het verslag Rob Buijs met Jacques Limpens (12e plaats Sportklasse) Mercedes-Benz 280SL (1970), foto Reinier van Beest Suzanne en Bart Tonino (20e plaats Sportklasse) weer eens met hun BMW 700 cabrio (1964), foto Niko Bloemendal
Ard Westerik, Martijn de Vries, Winnaars Tourklasse Triumph TR6 (1969) foto Reinier van Beest |