3e Classic 500 Challenge 2012
Uitslag
Tour | |||
1. | Esther Visser en Caroline de Greeff | Saab 96 Monte Carlo | 0 pt. |
2. | Frank Joost en Bart Prickarts | Saab 99 CC GL Super | 0 pt. |
3. | Oscar Kinders en Carel Kok | Alfa Romeo GT 1300 junior | 0 pt. |
Sport | |||
1. | Expertklasse 1: Jan en Thijs de Beus Triumph TR 3A | Expertklasse 2: Cees de Jong en Jaap Verplanken Volvo 123 GT | 0 pt. |
2. | Expertklasse 3: Gerrit Reinders Jan Berkhof Porsche 356C | Sportklasse 1: Jerry en Anita Perquin Alfa Romeo 2000 GTV | 0 pt. |
3. | Sportklasse 2: Michiel Capelle en Wil van Lieshout Austin Healy 3000 | Sportklasse 3: Wim Broens en Harry Boland BMW 2002 | 0 pt. |
Programma: Uitnodiging 3e Classic 500 Challenge 2012
Maarsbergen, 24 november 2011.
De eerste twee edities van de Classic 500 Challenge waren zeer succesvol en de organisatie is al weer druk bezig om de 2012 versie in de steigers te zetten.
Frans Diepeveen heeft de website inmiddels geheel vernieuwd en dynamischer gemaakt en Martin Roosenboom heeft de route voor 2012 in concept gereed.
In 2011 schreef de organisatie dat de rally in dat jaar nog beter zou worden ten opzichte van 2010 en dat is gezien de reacties van de deelnemers ook gelukt.
De architect van de route is van mening dat de 2012 versie beter en nog meer uitgebalanceerd is ten opzichte van de succesvolle edities 2010 en 2011.
De 2012 editie zal gehouden worden op 14 en 15 september; inschrijven kan vanaf heden via onze website www.500.nu.
Maximaal zullen 120 equipes tot de start worden toegelaten.
Wetenswaardigheden:
- start en finish wederom bij Hotel Van der Valk in Duiven
- in 2012 wordt een Sterklasse toegevoegd voor zeer ervaren equipes; de Sterklasse krijgt het zwaar; maar daar is om gevraagd!
- de Sterklasse en Sportklasse krijgen te maken met (al dan niet aangebrachte) “oude wegsituaties” en de Sterklasse kent een stevig rijschema
- er worden vijf verschillende kaartleessystemen opgenomen
- de lengte bedraagt iets meer dan 600 kilometer voor Sterklasse, 580 kilometer voor Sportklasse en 500 kilometer voor de Tourklasse
- de route voor de Sterklasse is reeds voor de 1e keer gecontroleerd
- op de vrijdag worden een aantal proeven van de Hellendoorn Rally in de route opgenomen; dit zijn prachtige bochtige wegen; verhard en onverhard
- in de tourklasse start iedere equipe nu ook per minuut; de kaarleesopdrachten voor de tourklasse zullen eenvoudig gehouden worden
- 25 TC’s, 6 regelmatigheid trajecten en 180 routecontroles
- alle regelmatigheids trajecten kennen een zelfstart en worden op de seconde precies gereden
- de routecontroles worden voorzien van een extra bord CONTROLE; dus uiterst zichtbaar!
- op ieder kaartfragment kunt u iets winnen of verliezen
- uitstekende lunchlocaties; sommige TC’s in een café, met een korte rust; hier krijgt u iets aangeboden door de organisatie; overnachtingshotel wederom in Sandton Hotel Bad Boekelo
- het organisatie niveau zal hoog blijven; de organisatie zal zich wederom richten op de uitvoering van details en aandacht voor de deelnemers
- tijdens de rally beschikken wij over 40 ervaren marshals
- onze nieuwsbrieven zullen ook in 2012 regelmatig uitgegeven worden
Wij zouden het zeer op prijs stellen u (weer) bij de start te mogen verwelkomen.
Met vriendelijke groet,
Stichting Classic Rally Promotions
Martin Roosenboom en Frans Diepeveen
Verslag: Classic 500 Challenge
Mijn start van de rally verliep niet geweldig. Mijn navigator belde me net toen ik de rallyauto in Soest uit de garage reed. Ik ben er! Waar? Bij de start in Duiven! Oei, een uurtje vergist. Precies dat uurtje koffiedrinken, inschrijven en plakken. Ik kwam op tijd en de motor was warm voor de start zullen we maar zeggen. Na de start direct een regularity om af te koelen, gevolgd door een mooie rode weg van Doesburg naar Dieren. Je denkt even een doorgaande weg rijden maar nee, punt 7 staat links van de weg in een witte vlek. Ach veel wegen waren er niet dus snel gevonden, maar punt 8 lag onder het viaduct. Ik ben benieuwd hoeveel mensen omgereden zijn om te gaan kijken. Gelijk de ABC mocht je geen of zo min mogelijk witte wegen rijden. Voor pijl 7 moest je wel 8 km omrijden. Ik durf dat niet, want als ik dat doe, blijkt er altijd een kortere weg te zijn en haal ik de TC niet op tijd. Bij Daarle halen ze een stuk weg weg terwijl om het stadje een (rode) cirkel staat, maar dat was een Q-zone en geen gewone cirkel. Na Tubbergen is de weg na pijl 4 verlegd en ik teken het in op mijn kaart en vergeet de omrijroute. Eigenlijk moet je hiervoor gediskwalificeerd worden! De laser equipe bij barricade 1 had het druk, toch een aantal waarschuwingen en zij die goed reden, kwamen er twee keer langs. Gelukkig ik niet! U mag het luiheid noemen maar de enige kritiek die ik kan leveren is dat je bij elk traject het uitgebreide reglement erbij moest halen, wat mag hier en vooral wat mag hier niet! Aan de andere kant we willen toch uitgedaagd worden, dus aan het werk. Op dag twee verraste ik mezelf dat ik een punt midden een witte vlek toch aardig kon navigeren. Men een beetje fantasie trok je de lijnen van de zichtbare wegen door en dat bleek wonderwel redelijk te kloppen. Maar alles klopt aan deze rally, Frans Diepenveen loopt er rustig bij, handjes op de rug want de rit verloopt volgens het draaiboek. Martin Roosenboom is meer de havik die alles in de gaten houdt. Alleen het weggedrag van sommige rijders stoorde de hermandad. U begrijpt al, ik ben geen top navigator maar we reden in een vlot tempo bijna alles op tijd. Bedenk dat al onze ritten bij de politie worden aangemeld, dus er wordt op u gelet! Verder was het gezellig met Piet Paulusma, het weerbericht ’s avonds bij het diner. Een geslaagde rally met wat bescheiden poetswerk op de kaart. Door een mooie omgeving en alles tot in de puntjes verzorgd. En de klassering, weer in de betere helft zal ik maar zeggen. Op naar Assen volgend jaar